Twoja witryna e-commerce jest najbardziej istotnym narzędziem marketingu online. Jest to jedyny element, którego bezpośrednim efektem jest sprzedaż. Wszystkie inne zasoby które udostępniasz w sieci służą tylko budowie pozycji strony e-commerce. W końcu brak własnego sklepu to brak sprzedaży on-line. Dlatego też najmniejsze zmiany skuteczności na stronie sprzedażowej mogą mieć znaczny wpływ na zyski.
Jednym ze sposobów, aby zwiększyć współczynnik sprzedaży, jest użycie odpowiednich elementów graficznych na stronie sklepu.
Istnieje 7 podstawowych elementów graficznych których należy użyć, aby zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym. Są to:
- Logotyp
- Grafika Nagłówka
- Grafika wypunktowań
- Ilustracje produktów
- Grafika podkreślająca dostępność gwarancji
- Przycisk "Kup"
- Grafika Stopki
O znaczeniu i zasadach tworzenia firmowego logotypu możesz przeczytać w artykule: Logo dla firmy: co musisz wiedzieć o tworzeniu logotypu.
Nagłówek podobnie jak logo buduje markę witryny. Nagłówek nadaje ton całej witrynie i może zrobić wiele, aby zwrócić uwagę użytkowników na jej dalszą zawartość. Doskonały nagłówek może stymulować użytkowników nie tylko do tego aby zapoznali się z Twoją ofertą, może też bowiem służyć budowie zaufania do Ciebie jako sprzedawcy.
Są takie miejsca na stronie gdzie w punktach starasz się wyliczyć zalety produktu bądź korzyści z wyboru Twojej oferty. Grafiki wypunktowań pozwalają zwrócić uwagę użytkownika na te fragmenty strony, niejako izolując je od pozostałej treści. Nawet jeśli użytkownik pobieżnie przegląda stronę szybko ją przewijając, to właściwie dobrana grafika wypunktowań, może pochwycić uwagę odwiedzającego i spowodować iż zatrzyma się on na elemencie który chcesz wyróżnić.
Grafika produktu jest tym elementem strony, który potencjalny klient musi ale i chce zobaczyć. Produkt bez atrakcyjnej reprezentacji wizualnej po prostu się nie sprzeda. Klienci chcą zobaczyć, co kupują. Mówi się nawet, że klienci kupują oczyma. Kupujący w internecie nie może wziąć produktu do ręki, tym bardziej więc musi widzieć jego wizualizację. Tylko ona może pchnąć go do ostatecznej decyzji o zakupie. Oczywiście pod warunkiem, że będzie wystarczająco przekonująca.
Grafika podkreślająca dostępność gwarancji to też istotny element strony. Klienta interesuje zawsze sam produkt, czyli w wypadku witryny e-commerce, jego wizualizacja, opis lub parametry oraz informacje co do gwarancji. Dlaczego akurat gwarancja jest tak ważna? Otóż dlatego, że robiąc zakupy w sieci podświadomie zakładamy, iż są one obarczone większym ryzykiem. Martwimy się głównie o jakość produktu i możliwość jego ewentualnej naprawy lub wymiany. Dlatego strona na której dostępność i zasady gwarancji są wyróżnione, budzą z miejsca większe zaufanie kupujących. Można powiedzieć że grafika przyciągająca uwagę kupującego do gwarancji ma na celu łagodzenie obaw kupującego.
Kliknięcie "Kup teraz" jest ostatnim krokiem w procesie sprzedaży. Jest to swoiste wezwanie do działania. Podpowiada potencjalnemu nabywca co powinien robić dalej. Więcej, można powiedzieć że go kusi, co oznacza że musi być odpowiednio atrakcyjny i zachęcający. Nie można dopuści aby kupujący miał problem ze zidentyfikowaniem takiego przycisku.
Jeśli klient przeglądając stronę dotarł do stopki, można założyć że postanowił zrezygnować z zakupów. Stopka jest więc ostatnią szansa na dostarczenie klientowi bodźca do zmiany zdania.
Twoja witryna e-commerce powinna być zaprojektowana tak, aby krok po kroku doprowadzać klienta do nieuchronnego wniosku o konieczności dokonania zakupu akurat u Ciebie.
Odpowiednie grafiki obecne na stronie sprzedaży podkreślą każdy jej istotny punkt, każdy etap procesu sprzedaży, tak aby kupujący nie zboczył z przeznaczonej dla niego ścieżki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz