sobota, 7 czerwca 2014

Logo dla firmy: co musisz wiedzieć o tworzeniu logotypu

Zdecydowałeś się założyć firmę. Masz prawie wszystko co potrzeba aby zacząć działać - jest już gotowy biznes plan, posiadasz wystarczający kapitał i ustaliłeś już budżet przedsięwzięcia, są gotowi do pracy dla Ciebie pracownicy, są przygotowane i zaplanowane strategie marketingowe. Ale jest tylko jedna rzecz, której brakuje: logo Twojej firmy.

Rzecz wydaje się z początku mała, niemal naprawdę nieistotna. Nie zdajesz sobie jednak sprawy, jak ważna jest dla Twojej firmy. Przez lata logo będzie reprezentować Twoją firmę na zewnątrz, to właśnie logo będzie sprzedawać Twoje produkty lub usługi. Warto więc poświęcić mu trochę czasu. Tylko jak i od czego zacząć? Oto kilka wskazówek, jak stworzyć logo firmy.

Zrób to sam?

Po pierwsze, musisz zdecydować, czy masz zamiar zrobić logo samodzielnie czy tez zlecisz jego wykonanie profesjonaliście.

Jest to stosunkowo łatwy wybór. Jeśli masz jakieś artystyczne umiejętności oraz dysponujesz czasem na ich wykorzystanie, spróbuj wykonać logo samodzielnie. Taka decyzja pozwali zaoszczędzić czas i pieniądze. Natomiast jeśli brak ci odpowiednich umiejętności, to nie masz innego wyboru, jak tylko powierzyć stworzenie logo firmy do komuś, kto jest ekspertem w tej dziedzinie. Bez wielkiego trudu można znaleźć renomowanych i utalentowany projektantów. Aby to zrobić, warto przejrzeć zasoby internetu i zapoznać się z portfolio różnych grafików.

Poszukiwanie inspiracji

Świat Internetu jest miejscem tętniącym życiem. Łatwo tu znaleźć inspirację dla logo Twojej firmy.

W internecie znajdziesz też różnego typu "wizardy" i "kreatory" logo. Jest z nimi tylko jeden problem. Logotypy które proponują są bardzo podobne do siebie, a więc logo które w ten sposób stworzysz na pewno nie będzie oryginalne.

Znajdziesz też wiele stron proponujących gotowe projekty, niestety problem tutaj polega na tym, iż nie masz nigdy pewności, czy podobnego logotypu nie kupi firma z sąsiedniej ulicy. Jest to zresztą ogólniejszy problem, dotyczący na przykład gotowych szablonów stron www, które są tanie tylko dlatego, ze nie są niepowtarzalne.

Korzystając z gotowego produktu uruchamiasz stary jak świat mechanizm - masowa produkcja jest tania ale nie jest oryginalna. Naszym zdaniem nie warto dla zaoszczędzenia paru groszy rezygnować z niepowtarzalności znaku firmowego swojej firmy.


Dalsza część artykułu dostępna jest tutaj: Logo dla firmy: co musisz wiedzieć o tworzeniu logotypu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz