Zapewne wielu z nas zna osoby spędzające na Facebooku całe dnie. Takie zjawisko jak i samą popularność Facebooka można rozpatrywać wielostronnie, gdy jednak spojrzeć na nie chłodno z pozycji właściciela firmy czy też pracownika działu marketingu, to łatwo zauważyć rodzące się okazje. Facebook oferuje nam darmowe narzędzie marketingowe z którego żal nie skorzystać.
Jeśli więc masz firmę a nie masz jeszcze Fanpage, to tracisz bezpowrotnie okazję darmowej reklamy, tracisz po prostu wielu potencjalnych klientów.
Oto kilka powodów, dla których powinieneś jak najszybciej utworzyć Facebook Fan Page:
Po pierwsze i najważniejsze, obecnie Facebook chwali się niemal miliardem użytkowników na całym świecie. Czy w świetle tej wiadomości trzeba dodatkowo tłumaczyć dlaczego warto reklamować się na Facebooku? Szczególnie gdy to nic nie kosztuje?
Fan page na Facebooku zapewnia stałą interakcję z klientem. Jeśli osoba "polubi" Twoją stronę, to jednocześnie zapisuje się na informacje o aktualizacji Twojego "fanpejdża". Gdy tylko wprowadzisz na stronie nowe informacje, informacja o tym zostanie przekazana Twoim potencjalnym klientom.
Interakcje mogą być znacznie głębsze. Jeśli ktoś lubi twój Fan page, to jednocześnie udostępnia Ci możliwość korzystania ze wspólnych narzędzi komunikacyjnych. Od momentu gdy ktoś Cię polubi, otrzymujesz możliwość komunikowania się z nim poprzez dyskusje, ankiety itp.
Łatwość poszerzania bazy klientów to także kolejna zaleta Fan page. Gdy rozsądnie prowadzisz swojego "fanpejdża", umieszczasz na nim artykuły czy filmy, to mogą one być (i zwykle są) udostępniane przez tych którzy lubią Twoją stronę kolejnym użytkownikom bez Twojego udziału. Dzięki temu pochodzące od Ciebie materiały są promowane i rozpowszechniane rękami Twoich Klientów. Facebook to doprawdy genialne narzędzie marketingowe.
W końcu świat reklamy ewoluuje w kierunku reklamy sprofilowanej pod zainteresowania klienta. A mechanizmy Facebooka dostarczają klientom takich reklam które współgrają z ich zainteresowaniami. W końcu znajomi dzielą się między sobą tym, co jest zgodne z zainteresowaniami czy potrzebami obu stron.
Pełna treść artykułu
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz