Hasło „landing page” oznacza pierwszą stronę witryny, stronę na której najczęściej „lądują” internauci. Wszystkie witryny i portale internetowe, nawet jeśli nie są zaprojektowane w wyjątkowy sposób, mają swoją landing page.
Landing page (strona docelowa) ma istotny wpływ na wizerunek każdej witryny,
a szczególnie witryny e-commerce. Słabo zaprojektowane mogą wpływać negatywnie na rozwój firmy w internecie, przemyślane strony tego typu mogą zwiększyć ruch na stronie, sklepie, zachęcając do akcji i podejmowania dalszych działań. Przyczyniają się tym samym do sukcesu strony firmowej.
Najważniejszym miernikiem skuteczności „landing page” jest tzw. "współczynnik odrzuceń" jest to procent użytkowników, którzy natychmiast opuszczają witrynę bez żadnego innego kliknięcia. Ilość odrzuceń jest odwrotnie proporcjonalna do skuteczności strony docelowej. Wysoki wskaźnik odrzuceń zasadniczo oznacza, że strona docelowa nie jest na tyle przekonująca dla odwiedzających, aby wykazali większe zainteresowanie nią lub podejmowali na niej inne działania.
Normalnie, strona główna jest podstawową stroną docelową większości typowych witryn, jednakże coraz częściej właściciele stron umieszczają „landing page” poza stroną główną i to z dobrym skutkiem.
Większość użytkowników woli pomijać informacje, które są dla nich nieistotne. Chcą otrzymać dokładnie to czego poszukują czyli „landing page”, która dostarcza dokładnie tych poszukiwanych informacji. Unikają tym samym straty czasu spowodowanej koniecznością klikania ze strony na stronę.
Strony docelowe spełniają swoje zadanie, gdy właściciel zdaje sobie sprawę z tego jaki rodzaj użytkowników jest na nią kierowanych, wie co odwiedzający musi kliknąć aby znaleźć się na jego stronie.
Przykład: Potencjalny klient po kliknięciu w reklamę produktu nie chce przechodzić przez szereg stron aby znaleźć informacje o produkcie. Chce te informacje otrzymać po jednym kliknięciu.
Nie wszyscy odwiedzający szukają tych samych informacji, jedni mogą kliknąć na Twój link po przeczytaniu artykułu, który udostępniłeś w przeglądarce podczas gdy drudzy dotrą do strony po wejściu na Twoją reklamę.
Dla każdego szczególnego gościa można zaprojektować landing page, która zaspokoi jego potrzeby i zawiera informacje których poszukuje.
Landing pages powinny być poddane ocenie ich efektywności. Opisany wcześniej wskaźnik odrzuceń jest kluczowym miernikiem ale nie jedynym. Innym miernikiem jest sukces tzw. „kolejnej akcji”, może to być zakup produktu, uzyskanie większej ilości informacji, zapisanie się na darmowe testy produktu itd.
Możemy określić tzw. współczynnik konwersji poprzez podzielenie liczby podejmujących działania na liczbę odwiedzających. Typowy współczynnik konwersji wynosi 3 do 5 procent dla wiodących stron oraz 1 do 2 procent dla stron e-commerce.
Twoja witryna osiągnie sukces jeśli otrzymasz wynik dwukrotny.
Pojęciem, które jest nieodłącznym elementem tworzenia skutecznych stron docelowych jest tzw. "wyrównanie". Jest to połączenie między źródłem (skąd użytkownik przychodzi) i strony docelowej. Im bardziej są związane, tym wyższy sukces konwersji.
Dobrym przykładem jest baner reklamowy konkretnego produktu z firmy kosmetycznej. Kliknięcie w baner reklamowy i skierowanie użytkownika bezpośrednio na „landing page” z opisem dokładnie tego produktu, daje to bardzo wysoki współczynnik konwersji.
DOBRA LANDING PAGE POWINNA BYĆ:
Wiarygodna
Strona musi zyskać zaufanie odwiedzającego poprzez wiarygodny wygląd. Usuń wszystko, co może spowodować negatywne skojarzenia w świadomości użytkowników, takie jak:
-brak informacji kontaktowych
-błędy gramatyczne i literówki
-potoczne wyrażenia
-rozciągnięta, toporna grafika
-zbyt dużo czcionek typu serif ( np. Times New Roman )
Przekonująca
Twoja strona musi być w stanie przekonać gości, że produkt lub usługa może pomóc im osiągnąć ich cel. Pamiętaj, o tym co jako pierwsze przyciągnęło gości do Twojego produktu, więc możesz zrozumieć, czego odwiedzający szuka.
Rozpoznawalna
Twoja strona musi wywołać w odwiedzającym myśl „To jest dokładnie tom czego szukam!” zaraz po załadowaniu.
Zachęcająca do akcji
Musisz nałożyć nacisk na podjęcie akcji przez użytkownika, podczas gdy jest on na stronie docelowej.
JAK ZAPROJEKTOWAĆ SKUTECZNĄ STRONĘ DOCELOWĄ.
Oto główne zasady, które prowadzą użytkownika w procesie tworzenia skutecznej strony docelowej:
Czytaj dalszy ciąg artykułu
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz